Ziek- en betermelden

Ouders/verzorgers kunnen hun kind ziek en beter melden via de Magister app. Leerlingen die 18 jaar of ouder zijn kunnen dit zelf doen.

Het beleid voor 18-jarigen is als volgt:

  1. Zodra de leerling 18 jaar wordt krijgt hij/zij de mogelijkheid om ouders/verzorgers inzage te laten behouden in Magister. Als ouders/verzorgers toegang blijven houden tot Magister dan kunnen ouders de 18-jarigen afwezig melden via de app. Dit kan alleen door ouders/verzorgers worden gedaan.
  2. Indien ouders van een 18-jarige geen inzage hebben in Magister dan moet de 18-jarige zichzelf afwezig melden. Let op: dit kan alleen telefonisch.

Bij ziekmelding dient u uw kind ook weer beter te melden via de app.

Het is ook mogelijk om uw kind voor een bepaald tijdstip af te melden (voor bijvoorbeeld een afspraak bij de fysiotherapeut, huisarts of het ziekenhuis).

In de video hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe u uw kind kunt ziek/afmelden en weer beter melden via de app.

Het leerlingenbureau houdt zich o.a. bezig met de registratie van absenties en telaatkomers. Elke afwezigheid moet (vooraf) gemeld zijn door ouder(s)/verzorger(s). Afwezigheid (ziek) van de leerlingen dient via de Magister App of telefonisch vóór 10.00 uur gemeld te worden bij het leerlingenbureau. Als een leerling na het weekend nog steeds ziek is, vragen wij dit opnieuw door te geven.

Telefonisch afmelden

Telefoonnummer: 0517-432900. Onze telefooncentrale is voorzien van een keuzemenu. In het hoofdmenu kiest u 1 voor de locatie Harlingen en daarna 1 voor het leerlingenbureau.

Procedure als een leerling ziek naar huis gaat

Als een leerling halverwege de dag ziek wordt dan meldt hij/zij zich af bij het leerlingenbureau. De leerling neemt op datzelfde moment contact met ouder(s)/verzorger(s) op. De leerling vraagt of hij/zij naar huis mag. Krijgt de leerling geen contact dan moet contact opgenomen worden met de eerstverantwoordelijke, bijvoorbeeld opa, oma, etc.)

  • Bij de juiste bevestiging gaat de leerling naar huis. Als de leerling veilig thuis is gekomen dan moeten de ouders/verzorgers de leerling afmelden via de app of nemen zij telefonisch contact met school op.
  • Bij geen gehoor blijft de leerling op school.

Het is van belang dat u als ouder/verzorger bereikbaar bent. Wij stellen het dan ook zeer op prijs dat we over de juiste telefoongegevens beschikken.