
Ouders/verzorgers kunnen hun kind ziek en beter melden via de Magister app. Leerlingen die 18 jaar of ouder zijn kunnen dit zelf doen.
Het beleid voor 18-jarigen is als volgt:
Bij ziekmelding dient u uw kind ook weer beter te melden via de app.
Het is ook mogelijk om uw kind voor een bepaald tijdstip af te melden (voor bijvoorbeeld een afspraak bij de fysiotherapeut, huisarts of het ziekenhuis).
In de video hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe u uw kind kunt ziek/afmelden en weer beter melden via de app.
Het leerlingenbureau houdt zich o.a. bezig met de registratie van absenties en telaatkomers. Elke afwezigheid moet (vooraf) gemeld zijn door ouder(s)/verzorger(s). Afwezigheid (ziek) van de leerlingen dient via de Magister App of telefonisch vóór 10.00 uur gemeld te worden bij het leerlingenbureau. Als een leerling na het weekend nog steeds ziek is, vragen wij dit opnieuw door te geven.
Telefonisch afmelden
Telefoonnummer: 0517-432900. Onze telefooncentrale is voorzien van een keuzemenu. In het hoofdmenu kiest u 1 voor de locatie Harlingen en daarna 1 voor het leerlingenbureau.
Als een leerling halverwege de dag ziek wordt dan meldt hij/zij zich af bij het leerlingenbureau. De leerling neemt op datzelfde moment contact met ouder(s)/verzorger(s) op. De leerling vraagt of hij/zij naar huis mag. Krijgt de leerling geen contact dan moet contact opgenomen worden met de eerstverantwoordelijke, bijvoorbeeld opa, oma, etc.)
Het is van belang dat u als ouder/verzorger bereikbaar bent. Wij stellen het dan ook zeer op prijs dat we over de juiste telefoongegevens beschikken.